Rytis Bužavas: į tūkstantį ant tūkstančio

Rytis Bužavas: į tūkstantį ant tūkstančio

2020-07-28

Dveji metai poilsio, savaitė lengvo chaoso aplink naują bolidą ir galiausiai slysti šonu ant Palangos viaduko – taip atrodo sugrįžimas į drifto areną pagal Rytį Bužavą. Nieko ypatingo pasakysit? Rytis turi mažą paslaptį, kuri jo važiavimui prideda papildomo šarmo.

„Na, mano negalia yra labiau vieša paslaptis, apie kurią daugelis žino, tačiau labai garsiai nekalba, – pasakoja sportininkas. – Nesu nei vieno pralaimėjimo „nurašęs“ negaliai. Nepataikytas bėgis, nuslydusi koja nuo pedalo ar ne laiku paleistas vairas – situacijos, kurios gali nutikti bet kam.“

2020 metų drifto sezoną Rytis nepabūgo pradėti Palangoje „Aurum 1006 km lenktynių“ šonaslydžio varžybose. Nors naują bolidą sportininkas ruošė kruopščiai bei palengva, tačiau kaip teigia – turi studento ydą viską atidėlioti paskutinei akimirkai. Savaitės ilgio paruošiamųjų automobilio darbų maratonas ir štai Rytis – pajūryje: „Šiemet kol kas važiavau tik „Aurum 1006 km lenktynių“ drifto varžybose. Iš šono pažiūrėjus sekėsi ne kaip – 

nepraėjau kvalifikacijos. Tačiau, išsikeltus tikslus pavyko įgyvendinti. Žodžiu – viskas super“, – dalinasi įspūdžiais vyras.

Tiesa, Ryčio tikslas pajūrio drifte buvo daugiau susijęs su naujos technikos bandymais: „Bolidas paruoštas ir važiuoja geriau, nei planuota, visų varžybų metu pavyko jį išsaugoti ir dar po močiučių Palangos senamiestį pavyko pasivažinėti“, – šypsosi sportininkas. Šį sezoną juodą „BMW E36“ sportininkas pakeitė į kitą, to pačio modelio, raudoną „BMW“, kuriame slypi paprastai nepaprastas variklis – turbinai pučiant 1,5 baro (bar) slėgio, galinius ratus pasiekia kuklios 394 arklio galios (AG) ir 459 niutonmetrų (Nm) sukimo momentas.

Paklausus apie technikos pritaikomumą sportininkui, jis atsakė: „Automobilis neturi kažkokių specialių pritaikymu. Atitraukėme sėdynę atgal, kad būtų patogiau įlipti į vidų, kadangi, nesu aukštaūgis, teko atitraukti ir pedalus, taip pat atitraukti ir nuleisti žemyn vairą. Greičių pavarų dėžės svirtis ir rankinis stabdys patogiausioje pozicijoje. Trumpiau tariant –  automobilis darytas man, bet atsisėdęs bet kuris kitas, maždaug mano ūgio žmogus, jaustųsi komfortabiliai.“

Nenumaldomai artėjantis didžiausias šių metų trijų dienų drifto festivalis “Liqui Moly UpHill Drift” priverčia ne vieną sportininką ne tik prisiminti naktis garaže, bet ir pasiruošti morališkai. Rytis neslepia, kad dalyvauti “UpHill“ drifto varžybose yra viena iš jo svajonių: „UpHill“ buvo antra svajonė po 1006 km. Nors, galima sakyt, kad svajonės tolygios. Kačerginės „Nemuno žiedas“ mane žavi dėl greitos ir įdomios trasos, o 1006 km dėl pačio renginio, šou, tiesioginės transliacijos ir šiaip – vieną kartą metuose gauni progą „nušert“ viaduką legaliai“, – juokiasi Rytis.

Nors iki šiol vyras važiavo „Street“ lygoje ir turėjo solidžią dviejų metų pertrauką, tačiau naujovės neaplenkė ir šioje vietoje: „Į „UpHill“ užsiregistravau ir „Semi-Pro“ ir „Pro“ lygose, tačiau nenoriu šokti aukščiau bambos. Pasibandysim, pasižiūrėsim ir bus matyti, ar 2.0 litrų (l) Turbo motoras gali oriai įveikti ąžuolo vingius.“

Prakalbus apie kito sezono planus, sportininkas šypsosi: „Man dažniausiai sunku planuoti kitos savaitės įvykius, todėl apie kitą sezoną net nesusimąsčiau. Manau šis sezonas parodys, kokius tikslus reikės išsikelti kitiems metams.“

Tiek Rytį, tiek daugelį kitų drifto aistruolių bus proga išvysti rugpjūčio 7-9 dienomis Kačerginės „Nemuno žiede“, kuriame vyks šių metų didžiausias drifto renginys “Liqui Moly UpHill Drift”.